ر ا ه ســــبز

در گستره تاریخ ، اجتماع ، فرهنگ ، اقتصاد ، سیاست و تکنالوژی

ر ا ه ســــبز

در گستره تاریخ ، اجتماع ، فرهنگ ، اقتصاد ، سیاست و تکنالوژی

شبکه های بی سیم (Wireless)

Wireless (شبکه بی سیم) به تکنولوژى ارتباطى اطلاق مى شود که در آن از امواج رادیویى  (radio waves)، infrared   و مایکروویو (micro wave) ، به جاى سیم و کیبل، براى انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده شود. از میان این دستگاه ها مى توان پیغام گیرها (Message receivers) ، تلفن هاى همراه ، کامپیوتر هاى قابل حمل (Portable computers) ، شبکه هاى کامپیوترى (Computer networks) ، دستگاه هاى مکان یاب   (GPS) ، سیستم هاى ماهواره اى و PDA ها را نام برد.

ادامه مطلب ...

آموزش وپرورش از دید گاه امانوئل کانت

مروری به زندگی نامه کانت

امانوئل کانت دانشمند ، سیاست مدار، فلیسوف ونظریه پردازی اروپای درسال ۱۷۲۴ در شهر کوینگسبرگ  آلمان در یک خانوده مسیحی به دنیا آمد و او از مهم‌ترین اندیشمندان اروپایی بود. خانواده او نه فرزند داشتند و او فرزند چهارم آنان بود. او در سن هشت سالگی به اصرار پدر به دست کشیشی به مدرسه کوینگسبرگ رفت وتا دوره دانشگاه در این مدرسه سخت و خشک مذهبی درس خواند. او بعد از چند سال تدریس خصوصی به دانشگاه رفت و شروع به سخنرانی‌های متعدد نمود. در این سالها کتابهایی در زمینه ریاضیات و دینامیک نوشت و منتشر کرد. پس از انتشار کتابهایی در زمینه کیهان‌شناسی به فلسفه روی آورد.

ادامه مطلب ...

نیم نگاهی به تاریخ وفلسفه نامگذاری بدخشان

بدخشان که اکنون یکی ازاستانهای افغانستان است در سابق محل بود در اطراف رود آموکه در سال 1885م بین روسیه تزاری وبریتانیا کبیر به دوبخش تقسیم گردید یکی به مرکزیت شهر فیض آباد به امارت افغانستان پیوست ودیگری تحت نام بدخشان روسیه وبعداﱢ منطقه خودگردان بدخشان شوروی به روسیه تعلق گرفت.

ادامه مطلب ...